Ar verta ieškoti verslo partnerių?

paieškaIeškok kaip duonos ir rasi – taip metų metus šnekama. Ir visai teisingai.

Įmonių paieška – šie žodžiai ir pats procesas domina verslininkus. Pavyzdžiui, bandoma rasti tiekėjus. Arba mąstoma, kaip ir kur plėstis. Arba bandoma sutarti dėl naujų pardavimo vietų.

Ar verslui būtini partneriai?

Gerai, o kodėl apskritai reikia imtis tokio „žygdarbio“ ir ieškoti verslo partnerių? Nejaugi verslas be partnerių neįmanomas? Kodėl negalima dirbti savoje aplinkoje, savoje įmonėje ir be jokių papildomų darbo rankų? Gal ieškoti verslo partnerių tėra mada, kuriai verslininkai niekaip neatsispiria? Galbūt vertėtų pabandyti kiek kitokį veiklos principą? Galbūt norint sėkmingai valdyti įmonę nėra reikalo eikvoti resursų kažin kokioms paieškoms? Kaipgi yra iš tikrųjų? Į ką kreiptis norint gauti atsakymą? Ar išvis tas atsakymas egzistuoja? O gal niekas nežino, kaip yra iš tiesų?

Akivaizdu, kad sunku išvystyti tokį dalyką kaip atsiskyrėliškas verslas. Ar kada girdėjote, kad kas sakytų „vienišas verslas“? Vargu. Labai abejotina, kad įmonė puikiai veiktų be pastiprinimo iš šono. Pasaulis taip sutvertas, kad žmonės yra socialios būtybės. Tai jokiu būdu nereiškia, kad turite kasdien kelti po dešimt nuotraukų į socialinį tinklą ir kiekvieną savo žingsnį transliuoti. Tai nereiškia, kad turite kas valandą ieškoti naujų pažinčių. Anaiptol! Pasaulis sudarytas iš įvairių asmenybių, iš intravertų ir ekstravertų, ir gal todėl jis toks žavus. Įmonės pasaulyje taip pat visokiausios. Bet ekonominė veikla neįsivaizduojama be komunikacijos, naujų sutarčių ir t. t.

Įmonių paieška – itin svarbi

Įmonių paieška yra labai svarbi, nes tai tarsi laivas į platesnius vandenis. Įkūrus verslą, nedidelę įmonę, procesas panašus į plaukiojimą valtele. Bet ateina laikas, kai pažįstamas ežeras tampa nebeįdomus, kai norisi pakeisti aplinką ir pasisemti naujų įspūdžių.

Verslo plėtra paprastai planuojama ne tik dėl įspūdžių, tačiau ką tik pateiktas palyginimas gana taikliai atspindi esmę. Be to, taip puikiai parodoma, jog plėtra dažniausiai yra būtina.

Bendradarbiauti, megzti naujus dalykinius santykius – svarbu. Ar todėl, kad tik šitaip galima gauti pelno? Pelnas, aišku, rūpi kiekvienam įmonės vadovui, bet priežasčių esama ir kitų. Tarp jų – saviraiška. Puikus pavyzdys yra reklama. Kreipiamasi į tuos, kurią gali ją sukurti. Ir į tuos, kurie gali ištransliuoti. Galbūt vienos interneto svetainės savininkas sutaria su kitos svetainės savininku dėl apsikeitimo reklamomis. Akivaizdu, kad reikia susisiekti, pasiūlyti…

Įmonių paieškos svarba tokia didelė, kad sunku ir išmatuoti. Apstu priežasčių, kodėl pasitelkus internetą naršoma po įmonių katalogus. Juose pateikiami aktualūs duomenys – toks modelis naudingas ir besikreipiančiajam, ir tam, į kurį kreipiasi.

Atvirkštinė situacija

O jeigu aplink daug žmonių, kuriems verslas nėra svetimas? Jeigu gaunate siūlymų kurti kokį bendrą projektą, pavyzdžiui, atidaryti parduotuvę?.. Tai nereiškia, kad imsite ir steigsite įmonę. Yra atvirkštinių situacijų, kai kontaktų nereikia nė ieškoti, kai galimybės gana arti, bet pats verslo pasaulis nelabai domina.

Taigi, vienos situacijos vienokios, kitos kitokios. Bet net ir tais atvejais, kai nesiruošiate steigti įmonės, šio žanro paieška vis tiek gali būti naudinga. Juk visi mes esame vartotojai, perkame prekes, naudojamės paslaugomis. Ir kai įsigiliname į kokią nors sritį, kai nusprendžiame paskambinti statybininkams, siuvėjams ar kitų profesijų atstovams, pirmiausia… reikia surasti, kam paskambinti! O kai lengvai pasiekiama tokia priemonė kaip įmonių katalogas, bet kokie ieškojimo procesai tampa paprastesni. Vaizdžiai šnekant, įmonių paieška XXI amžiaus stiliumi.