Nepakartojami orai Palangoje

Šią vasarą savo atostogas praleidau su šeima prie Baltijos jūros. Žinojome, kad tokiu laiku, kai Pietų Europoje karaliaus liūtys, orai Palangoje bus daug šiltesni. Juolab šį faktą patvirtino ir naujausia orų prognozė. Palangos orus, atostogas ir poilsį aprašysiu žemiau.

Padarius sustojimą Kaune ir pasistiprinus, užtemo debesys, pakilo vėjas ir pradėjo lyti, lyg iš kibiro. Tada keistas praeivis, pradėjo šūkauti, kad artėja pasaulio pabaiga! Tačiau aš turintis psichologo išsilavinimą bandžiau jį nuraminti, kad tai tik gamtos klimato išdaigos, dėl padidėjusios žmogaus veiklos. Pradėjau jam pasakoti apie geografiją, arktį, globalinį atšilimą, kad tokie gamtos procesai kartosis vis dažniau. Apturėjus trumpą pokalbį, tęsėme savo kelionę link Palangos. Kuo labiau artėjome prie šio kurorto, tuo labiau dangus darėsi žydresnis.

Iš Vilniaus į Palangą automobiliu nuvykome per penkias valandas, kadangi važiuojant iš ryto buvo matomas tirštas rūkas. Įvažiavus į miestą iš po debesų pradėjo lysti silpni saulės spinduliai. Nors oras Palangoje ir nebuvo tobulas, tačiau danguje jau matėsi gerėjimo požymiai. Nusipirkus laikraštį ir peržvelgus kokia numatoma orų prognozė Palangai, mūsų šeima stipriai apsidžiaugė. Kadangi orų prognozė Palangoje, rodė aukštą 25-30 °C laipsnių temperatūrą visai savaitei.

Įsikūrę viešbutyje ir truputį pasižvalgę po Palangos miestą, vakare nuejome prie jūros. Mūsų vaikams tai buvo pirmas kartas, kada jie pamatė, jų pačiais žodžiais „tiek daug vandens“, tai buvo jų pirmas kartas prie jūros. Nors vakaras buvo vėsus o vanduo šiek tiek šaltokas, negalėjome sustabdyti vaikų noro, pasipliukštenti švariame Baltijos jūros vandenyje. Vaikų drabužiai permirko, tai nenorėdami, jog jie sušaltų skubiai išskubėjome į viešbutį.

Kitą rytą anksti atsikėlę, palikome vaikus ilgėliau pamiegoti ir su žmona išskubėjomė į paplūdimį. Trumpai pasivaikščiojimui grįžome atgal. Įdienojus visi kartu nukeliavome pamatyti Palangos tilto. Tilto grožis buvo neapsakomas, visas sukonstrotas iš medžio, o jo ilgumą vos sugebėjome įveikti. Vėleliau suradome sau vietą pliaže ir atsigulėme ant karšto geltono smėlio. Mano žmona mėgsta degintis, bet aš ją perspėjau, kad saulė gali būti ne tik naudinga, bet ir pavojinga. Saulė vis kylo aukščiau ir aukčiau, o temperatūra darėsi vis aukštesnė. Tada aš, įkalbėjau atgaivinti mūsų karštus kūnus vandenyje ir nueiti pasimaudyti. Mūsų kūnai jautė, kad tą kartą vandens temperatūra buvo aukštesnė už įprastinę. Net nepastebėjome, kaip greitai prabėgo laikas, o žmona iš kranto pusės pradėjo šaukti, kad jau užteks. Tačiau niekas nenorėjo lipti iš vandens nei vaikai, nei aš. Nežinau ar tai buvo sutapimas ar ne, bet netrukus pradėjo formuotis lietaus debesys, o tolumoje pasigirdo griaustinio garsas. Nenorėdamas rizikuoti savo ir vaikų gyvybe, sušukau: „Greičiau lipkite iš vandens“. Be abejo poilsiautojai sužiūro ir nieko nesuprato apie ką eina kalba, galbūt palaikė mane netgi keistu. Grįžus į šiltą kambarį, tą dieną jau niekur nesinorėjo eiti. Vakarą visi praleidome kartu, žiūrėdami krepšinio varžybas ir gurkšnodami šaltą alutį. Nuėję miegoti, kalbėjomės, ką dar galima nuveikti Palangoje, paskutinę poilsio dieną.

Rytojaus dieną anksti ryte atsikėlę, papusryčiavome, ir nuėjome pasivaikščioti po Palangos apylinkes. Oras Palangoje buvo drėgnas, tačiau įkvėpdamas jaučiau tyrą pušų kvapą. Pirmą kartą man pavyko taip detaliai iš arčiau apžiūrėti Palangos apylinkes, o pasivaikščiojimas virto keturių valandų žygiu. Papietauti užsukome į Vakarų malūną, maistas buvo skanus, o keletas iš mūsų užsisakė netgi papildomą porciją. Manau, kad čia turbūt to žygio pasekmė, niekas negali vaikus priversti valgyti, kaip tik ilgas buvimas gryname ore su trupučiu aktyvumo.

Popietę praleidome su vaikais Palangos atrakcionuose žaisdami įvairiausius žaidimus, pradedant nuo karuselių, buliaus, baigiant video žaidimų automatais ir kartingais. Tokia gaida ir baigėsi mūsų atostogos Palangoje nes jau vakare pakavomes daiktus grįžimui į Vilnių.

Visų mūsų nuomone atostogos Palangoje, suteikė vidinio sielos džiaugsmo. Atostogų metu orai Palangoje buvo įvairūs, pradedant saulėtomis dienomis, baigiant drėgnais vakarais su trupučiu lietaus. Tiesą sakant nustebino vienas dalykas, nors oras nebuvo toks šiltas kaip Turkijoje, bet jūros vanduo pasižymėjo ypatinga šiluma lyg būtų šildomas, povandeninių vandens srovių.