Turinio strategija ir reklama turiniu

Reklama internete vystosi ir pereina į naują lygį. Pasaulyje pradedama kalbėti apie naują reklamos rūšį – kokybiškas turinys.

Turinys, kaip reklama yra gana naujas būdas, nors užuomazgų randama dar 19 amžiuje, kai reklama dar tik pradėjo vystytis. Aišku, visa tai buvo daroma spaudoje ir bukletuose, tačiau interneto technologijos leidžia kur kas daugiau.

Kaip atrodo ta reklama turiniu?

Viskas vyksta gana paprastai: yra objektas, kurį reikia pareklamuoti, sudaroma turinio strategija ir pradedama vykdyti kampanija. Pereikime prie ūkiškų pavyzdžių, kurie padės lengviau susigaudyti, kas yra kas. Sakykime, įmonė parduoda naudotus baldus. Jiems reikia išpopuliarinti savo veiklą internete. Tikslinė auditorija – studentai, bandantys įsikurti didmiestyje, nedideles pajamas gaunančios jaunos šeimos, pensininkai, darbuotojai. Sprendimą pirkti baldus priima dažniausiai moterys, nors pasirinkimo procese dalyvauja ir vyrai.

Šiai auditorijai reikia pateikti tam tikro naudingo turinio, kuris būtų pakankamai kokybiškas, tačiau šiek tiek ir reklaminis. Tai padaroma dviem būdais – neįkyriai pareklamuojant įmonės puslapį „lyg tarp kitko“ arba turinį talpinant įmonės puslapyje, iš kurio pereiti prie siūlomų naudotų baldų galima vienu pelės paspaudimu.

Turinio strategija turi numatyti, koks turinys bus ruošiamas, kur ir kaip jis bus publikuojamas, kokiu periodiškumu, kaip jis bus reklamuojamas ir t.t.

Toliau eina sunkiausia dalis – turinio paruošimas. Sunkiausia? Todėl, kad jį reikia paruošti kokybiškai. Jei turinys yra straipsniai, reikia susirasti rašytoją, kuris parašytų straipsnius, ar bent jau juos redaguotų, jei rašys kažkas iš įmonės. Paruoštas turinys publikuojamas internete. Kur tai daroma – numato turinio strategija. Naudotų baldų atveju turinys publikuojamas savo puslapyje, tada siūlomas perspausdinimui į didžiuosius portalus. Reklamuojamas per forumus, socialinius tinklus, taip pat pasitelkiant tam tikras SEO priemones.

Išpublikuotas turinys yra stebimas – ar nėra kokių komentarų, pastabų, į kurias reiktų sureaguoti įmonės vardu ir parodyti, kad „mums ne vis vien…“. Tuo pačiu stebima statistika – ar padaugėjo ateinančių lankytojų iš to turinio, jei nėra nuorodos, ar padaugėjo užklausų paieškoje ar tiesioginių lankytojų.

Esminis turinio bruožas ir tikslas – NAUDA skaitytojui ir lankytojui. Tai reiškia, kad perskaitęs straipsnį apie naudotų baldų priežiūrą, kiekvienas lankytojas savo kolegoms galėtų pasakyti „žinote, skaičiau vieną straipsnį, kad naudotų baldų negalima valyti cheminėmis medžiagomis, kurios…“. Susidomėję žmonės pradės ieškoti tokio straipsnio internete ir socialiniuose tinkluose. Beliks padaryti, kad jį rastų.

Kiek turinio reikia?

Atsakyti, kiek to turinio reikia yra labai sunku. Tai priklauso nuo konkurencinės aplinkos. Kuo ji didesnė, tuo aukštesni reikalavimai keliami turiniui. Kita strategiją gali nurodyti „imti“ pozicijas kiekiu. Galima nustatyti minimalaus turinio kiekį metams – po 1 turinio vienetą kas mėnesį.

Turinio vienetas – tai tam tikros rūšies kokybiškas turinys. Tai gali būti straipsnis internete, iliustracija, prezentacija, PDF dokumentas, el. knyga, tinklalaidė mp3 formatu (podcast), vaizdo klipas, 3D turas, interaktyvus žaidimas ir t.t. Populiariausias turinys yra straipsnis, taip pat ir video.

Kas mėnesį išleidžiant bent po vieną turinio „gabalą“, per metus surenkamas 12 naudingo turinio krepšelis.

Naudotų baldų atveju geriausiai tinka straipsniai, video ir iliustracija, kurią galima atsispausdinti. Apie ką visa tai? Apie baldų priežiūrą – kaip valyti padėvėtus baldus, kaip išnaikinti prastą kvapą, ką galima padaryti su katinėlio nudraskytu baldo kraštu. Temų turiniui yra daugybė, tereikia tik sugalvoti.

Turinio strategijos įgyvendinimas – patys ar profesionalai?

Amžinas klausimas – ar galiu pasidaryti tai pats, ar be profesionalų neapsieisiu? Visada geriau palikti tą reikalą profesionalams. Tačiau šioje srityje galima daug ką pasidaryti ir patiems, tačiau su profesionalų priežiūra ir pagalba. Tekstą parašyti galite ir patys, tačiau profesionalus rašytojas turėtų jį paredaguoti taip, kad skaitytojui būtų įdomu ir lengva jį skaityti.

Profesionalai visko padaryti nelabai gali. Paprasčiausiai jie nėra tos srities profesionalai, neišmano jos taip gerai, kaip verslas, kuris ten dirba ne vienerius metus. Dėl to reikalingas nuoseklus ir kantrus bendradarbiavimas. Per savaitę rašytojas netaps baldų remonto specialistu, todėl per savo patirties prizmę jis negalės pateikti informacijos apie baldų remontą ir restauravimą.

Ar jūsų verslui to reikia?

Turinio strategijos reikia bet kuriam verslui, kuris nori pasigerinti savo pozicijas paieškoje, pasireklamuoti pats ir pareklamuoti prekes bei paslaugas. Kainuoja tai nedaug. Jei vienas turinio „gabalas“ gali kainuoti 100-300 litų, tai per metus išleidžiama suma bus nei didelė, nei maža – 1200-3600 litų. Tikrai nedidelė investiciją į amžinai išliekančią reklamą, kurios lankytojai plūs žiūrėti net ir praėjus keleriems metams po reklaminės kampanijos.

Kas gali padėti tokią padaryti? Bet kuris rimtesnis rašytojas ir blogeris, turintis šiek tiek skaitytojų ir išmanantis, kaip juos pritraukti.