Aviabilietai – kas juos parduoda užsienyje ir Lietuvoje

Lėktuvų bilietai viena patraukliausių prekių internete. Paskaičiuota, kad aviabilietai užima didžiausią elektroninės prekybos dalį Lietuvoje ir Rusijoje. Ne ką atsilieka ir Vakarų Europa.

Kaip prekė bilietai patrauklūs tuo, kad jų nereikia fiziškai niekur siųsti, skirtingai nuo telefonos, televizoriaus ar duonos kepalo. Be to, paslauga labai aiškiai reglamentuota ir pasirinkimo variantų nedaug. Kur kas sunkiau prekiauti kelionėmis, kur žmogus turi išsirinkti iš skirtingų viešbučių ir kitų paslaugų.

Turbūt dėl to pigūs skrydžiai, skaičiuojant pagal reklamos apimtis, surenka vienus didžiausių biudžetų. Avialinijos ir perpardavėjai varžosi, kaip pasiekti potencialų pirkėją ir jam rasti bei „įpiršti“ pigiausius lėktuvų bilietus. Paradoksas, tačiau kartais tarpininkų puslapyje skrydžiai kainuoja pigiau nei pačių oro linijų tinklalapyje. Taip nutinka nes kuriamos modernios paieškos sistemos, kurias koordinuoja tarptautinė IATA organizacija.

Lietuvoje prekybos lyderiai „greitai.lt“, „avia.lt“, „skirsk.lt“. Tačiau netrūksta ir pavienių portaliukų, tokių, kaip „pigusskrydis.lt“.

Trumpai apžvelgsime ne tik lietuviškus pardavėjus. Čia galime išskirti dvi kategorijas. Vieni patys parduoda bilietus. Paprastai tai oro linijos – „airBaltic“, „Ryanair“, „Wizz air“, „Lot“. Kiti, tokie kaip „kayak.com“ ar „scayscaner.com“ tik ieško skrydžių. Jie gauna komisinius iš oro linijų ar perpardavinėtojų už atvestus klientus.

Lietuvoje prie tokių projektų būtų galima priskirti „swoodoo.lt“. Buvo mėginimų kurti ir daugiau panašių tinklalapių. Tačiau jų bėda ta, kad rinka mažytė, o tokios kompanijos kaip „Ryanair“ ar „Wizz air“ netrokšta jungtis į panašias sistemas. Be to ir didieji bilietų perpardavinėtojai netrokšta, kad kažkas kurtų agregatorių, kur būtų kaip ant delno matomos jų maržos ir strategijos.

Pigiau ir pelningiau patiems rengti reklamines kampanijas ir patiems susižerti visą pelną. Tuo labiau, kad maržos ir taip palyginti mažos.

Kam įdomu, surašome ir didžiausius Rusijos, rinkos į kurią nesugeba įsiveržti didieji tarptautiniai žaidėjai, portalus. Bus naudingi tiems, kuriems reikės ieškoti pigesnių skrydžių buvusio Sovietinio bloko valstybėse.

Eviterra

AnyWayNayDay

OZON travel

Aviasales.ru

Įdomu tai, kad rusai jau rado būdą kaip apeiti šiuos ištobulintus servisus. Vartotojui jie draugiškesni nei oro linijų puslapiai. Todėl kaimynai bilietų kainas tikrina pas perpardavėjus, o radę tinkamą variantą traukia tiesiai į avialinijų puslapį. Paprastai taip pavyksta sutaupyti iki 40 Lt. Jei skrydis jungiamasis, dar daugiau.